top of page

Mājas lapas uzlabošana: Kā padarīt savu vietni mūsdienīgu un pievilcīgu apmeklētājiem

  • Writer: Dizainsweb
    Dizainsweb
  • 25. okt.
  • Lasīts 3 min

Updated: 29. okt.

Mūsdienās arvien vairāk uzņēmumu un privātpersonu saprot, cik svarīga ir kvalitatīva un funkcionāla mājas lapa. Tomēr realitāte ir tāda, ka ļoti daudzas mājas lapas ir novecojušas, vizuāli nemodernas un tehniski neefektīvas. Rezultātā apmeklētāji, ienākot šādā vietnē, bieži vien uzreiz zaudē interesi un pamet to jau pirmajās sekundēs, tādējādi veicinot augstu bounce rate jeb atlecošo lietotāju skaitu. Šī iemesla dēļ mājas lapas uzlabošana ir viens no svarīgākajiem soļiem, lai piesaistītu un noturētu klientus, kā arī veicinātu uzņēmuma vai zīmola atpazīstamību.


Mājas lapas uzlabošana

Kāpēc mājas lapas uzlabošana ir svarīga?

Pirmais iespaids ir ļoti nozīmīgs – bieži vien mājas lapa ir pirmais kontakts ar potenciālo klientu. Ja vizuālais izskats ir novecojis, navigācija sarežģīta un saturs grūti uztverams, apmeklētājs, visticamāk, izvēlēsies konkurenta vietni. Mājas lapas uzlabošana ļauj ne tikai piesaistīt jaunus klientus, bet arī uzlabot esošo lietotāju pieredzi un palielināt pārdošanas apjomus.


Piesakies mājas lapas uzlabošanai aizpildot pieteikuma anketu.




Galvenie mājas lapas uzlabošanas virzieni

1. Pareiza krāsu izvēle

Krāsu gammai ir milzīga nozīme lietotāja pieredzē. Pareizi izvēlētas krāsas palīdz radīt profesionālu iespaidu, veicina uzticību un padara saturu vieglāk uztveramu. Mājas lapas uzlabošana bieži sākas ar krāsu paletes pārskatīšanu – izvēlies 2–3 pamatkrāsas, kas atbilst Tavam zīmolam un ir patīkamas acīm. Izvairies no pārlieku spilgtām vai nesaskaņotām krāsām, kas var nogurdināt lietotājus.


2. Elementu kompozīcija un lielums

Mājas lapas dizainā ļoti būtiska ir elementu izvietošana un izmērs. Bieži vien novecojušās lapās redzami sadrumstaloti bloki, pārblīvēta informācija vai neskaidri izcelti svarīgākie elementi. Mājas lapas uzlabošana nozīmē pārskatīt visu struktūru – galvenajam ziņojumam jābūt redzamam uzreiz, pogām jābūt pietiekami lielām un viegli atrodamām, bet sadaļām – loģiski sakārtotām.


3. Fonta izmērs un veids

Tekstu lasāmība ir viens no svarīgākajiem faktoriem. Izvēlies modernus, viegli lasāmus fontus (piemēram, Arial, Roboto, Open Sans), kuri nav pārāk sīki vai neparasti. Galvenajiem virsrakstiem jābūt lielākiem, savukārt pamattekstam – optimālā izmērā (parasti 16–18 px). Mājas lapas uzlabošana ietver arī kontrasta pārbaudi starp tekstu un fonu, lai informācija būtu viegli uztverama visiem lietotājiem.


4. Mājas lapas ātrdarbība

Neviens nevēlas gaidīt, kamēr lapa ielādējas. Lēni strādājoša mājas lapa ir viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc apmeklētāji to pamet. Mājas lapas uzlabošana šajā aspektā ietver:


  • Kvalitatīva servera izvēli (uzticams hostings, CDN izmantošana)

  • Attēlu optimizāciju (mazāks izmērs, nezaudējot kvalitāti)

  • Koda optimizāciju (nevajadzīgu skriptu un spraudņu noņemšana)

  • Kešošanas risinājumu izmantošanu, lai atkārtoti ielādējot lapa būtu ātrāka


5. Kvalitatīvas bildes

Attēli ir viena no pirmajām lietām, ko apmeklētāji pamana. Zemas kvalitātes vai novecojušas bildes var radīt negatīvu iespaidu. Mājas lapas uzlabošana nozīmē izmantot augstas izšķirtspējas, profesionālas fotogrāfijas, kas atbilst Tavam zīmolam un saturam. Attēliem jābūt optimizētiem, lai tie nepalēninātu lapas darbību.


6. Mobilā draudzība ( Responsīvs dizains )

Arvien vairāk cilvēku mājas lapas apmeklē no viedtālruņiem un planšetēm. Ja mājas lapa nav pielāgota mobilajām ierīcēm, tā zaudē ievērojamu daļu potenciālo klientu. Mājas lapas uzlabošana ietver responsīva dizaina izstrādi, lai lapa būtu ērti lietojama uz jebkura ekrāna izmēra.


7. Navigācijas uzlabošana

Lietotājiem ir svarīgi ātri atrast nepieciešamo informāciju. Pārskatāma un intuitīva izvēlne, loģiska sadaļu struktūra un ērti pieejami kontakti ir būtiski elementi. Mājas lapas uzlabošana šeit nozīmē samazināt klikšķu skaitu līdz galvenajai informācijai un nodrošināt, ka viss nepieciešamais ir “pa rokai”.


8. Satura kvalitāte un aktualitāte

Pat vislabākais dizains nespēs kompensēt novecojušu vai neaktuālu informāciju. Regulāri atjauno saturu, pievieno jaunas ziņas, bloga ierakstus, portfolio piemērus vai atsauksmes. Mājas lapas uzlabošana nozīmē arī rūpes par pareizrakstību, skaidrību un vērtīgu informāciju lasītājam.


Lai mājas lapa būtu viegli atrodama meklētājos (Google, Bing u.c.), nepieciešama meklētājprogramma optimizācija (SEO). Tas ietver atbilstošu atslēgvārdu (šajā gadījumā “mājas lapas uzlabošana”) izmantošanu, meta aprakstu izveidi, attēlu alt tekstus un ātru lapas darbību. SEO ir būtiska, lai palielinātu apmeklētāju skaitu un uzlabotu atpazīstamību.


10. Uzticamības elementi

Lai mājas lapas apmeklētāji justos droši, nepieciešams izvietot uzticamības elementus – klientu atsauksmes, partneru logotipus, drošības sertifikātus (SSL), kontaktinformāciju un sociālo tīklu saites. Tas palīdz veidot uzticību un veicina vēlmi sadarboties.


Nobeigumā

Mājas lapas uzlabošana ir process, kas ietver gan vizuālās, gan tehniskās nianses. Pareizi izvēlētas krāsas, profesionāls dizains, kvalitatīvi attēli, ātra darbība, mobilā draudzība un pārskatāms saturs kopumā rada pozitīvu pieredzi apmeklētājiem. Ja visi šie faktori tiek ņemti vērā, mājas lapas uzlabošana noteikti veicinās lielāku klientu pieplūdumu, zīmola atpazīstamību un pozitīvu reputāciju interneta vidē.


Neatliec mājas lapas uzlabošanu uz vēlāku laiku – sāc jau tagad, un rezultāti nebūs ilgi jāgaida! Aizpildīt pieteikumu



 
 

Ja vēlaties ietaupīt naudu mājas lapas izstrādei, tad Wix platforma ir tieši domāta Jums. Izstrādes cenas ir zemākas gandrīz uz pusi, bet rūpīgi nepieciešams izvērtēt vai šī platformas izvēle nosedz visas Jūsu biznesa vajadzības.

Mūsu komanda strādā ar dažādām populārākajām platformām — WordPress, Laravel, Shopify un Wix Studio. Tas ļauj mums piemeklēt katram projektam piemērotāko tehnoloģiju, ņemot vērā Tavas biznesa mērķus, prasības un budžetu.

Piedāvājam izveidot interneta veikalu, ņemot vērā Tavu preču klāstu un tirdzniecības specifiku. Tāpat ņemam vērā arī preču apjomu un to, vai Tavs interneta veikals būs jāintegrē ar noliktavas uzskaites programmu vai citiem trešo pušu rīkiem.

bottom of page